Karczma Ankh-Morpork

Witaj strudzony wędrowcze

Ogłoszenie

Proszę wszystkich użytkowników o przedstawienie się w temacie powitalnym. Pozdrawiam, Admin

#16 2009-09-04 23:04:02

 Jamro

Berserker

status skrimmr@aqq.eu
12106140
Skąd: Rybnik
Zarejestrowany: 2008-10-26
Posty: 42
Punktów :   

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Gerst, Twierdza smoczych jeźdźców

Znajdująca się na równinie w sąsiedztwie farm twierdza, zamieszkiwana jest przez smokuunów - ludzkich rycerzy specjalizujących się w prowadzeniu do boju smoków.
Populacja wynosi 9 osobową załogę jeźdźców, 5 smoków lotnych, 4 naziemnych jaszczurów i 10 osobową ekipę zajmującą się tym miejscem i pozostałymi jego mieszkańcami. Smokuunowie ochraniają miejscowe wioski w zamian za dostawy żywności i młodych ludzi chętnych do nauki.
Placówką zarządza generał Galahad Drakesoul, który jest najstarszym żyjącym smoczym rycerzem (67 lat). Co do smoków to przewodzi im biały kolos zwany Argos, nie są poddanymi ludzi, bardziej towarzyszami broni i przyjaciółmi i pomagają zwalczać smoki z północy.

Ostatnio edytowany przez Jamro (2009-09-05 12:33:08)


http://www.wizards.com/magic/images/whatcolor_isblack.jpg

Offline

 

#17 2009-09-07 20:44:41

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Twierdza Hillgate
Populacja: 14269
Władza:
-kapitan David Rainer
-burmistrz Nandor Reuben
-szef Gildii Kupców Vladimir Haik
-arcykapłan Hilarion Aku
-140 strażników w mieście
Ważniejsze budynki:
-Forteca z pełną załogą
-Kopalnie Węgla we wschodnich wzgórzach
-Gildia Kupiecka
-Huty Stali braci Bravesmithów
-Szkoła magów
-zajazd „Południe”
-karczma „Pijany Rezerwista”

    Twierdza składa się z fortecy strzegącej przeprawy przez granicę oraz miasta otoczonego trzymetrowym kamiennym murem. W czasie pokoju władzę w mieście i częściowo także w fortecy sprawuje burmistrz Nandor, jednak w sytuacjach zagrożenia całkowitą kontrolę przejmuję kapitan David Rainer wierny żołnierz króla Sigismunda.
    W mieście swą główną siedzibę w królestwie posiada Wolna Gildia Kupców. Nie posiadają oni swego przedstawicielstwa w Caris ze względu na pewien konflikt interesów, ponieważ stolica należy do Morskiego Stowarzyszenia Handlowego.
    W mastach granicznych, a takim jest Hillgate, swoje świątynie i szkoły walki ma Adazar, bóg wojowników i honorowej walki. Arcykapłan Aku osobiście szkoli kapłanów i oficerów odbywających służbę w fortecy.
    Przy kopalniach węgla swe huty stali i manufaktury mają dwaj krasnoludzcy bracia Bravesmithowie. W ich zakładach produkuje się na masową skalę doskonałej jakości broń dla królewskiego wojska. Ich jedynym problemem jest płynność w dostawach rudy żelaza. Gdy dostarczają z zagranicy, problemem są cła, a gdy z kraju, odległość.
    Wśród dziesiątek jadłodajni w mieście, przyjezdni najczęściej wybierają Południe lub Pijanego Rezerwistę. Ten pierwszy jest całkiem sporym luksusowym lokalem z własnymi stajniami, studnią i kowalem. Nie trudno się domyślić że jest raczej jeden z tych drogich zajazdów. Rezerwista natomiast jest dobrym wyborem przy skromnym budżecie, kiedy chcecie się wyspać i obudzić rano z sakiewką wciąż wiszącą u pasa.

Offline

 

#18 2009-09-08 19:24:48

Shayn

Lekarz

Skąd: Zaświaty
Zarejestrowany: 2008-10-08
Posty: 82
Punktów :   
Imię z Neuro: Gregory

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Bulle'Forrett znane także jako "Błękitny Las"

Populacja: 21
Władza : W Błękitnym Lesie nie ma ściśle określonej władzy, aczkolwiek cała dwudziestka zamieszkujących osadę-zagajnik druidów słucha starego Nestora Gambhaila, krasnoluda z krwi i kości.
Ważniejsze budynki : Biorąc pod uwagę, iż zabudowania w Bulle'Forrett są dosyć "naturalne" najważniejszymi z nich są jedynie:
Wielki Dąb - Ogromne drzewo, które - mimo, iż jest puste w środku - tętni życiem i gości w swym wnętrzu starego Gabhaila.
Sanitarium - Szpital "siostry" Dhalii (człowiek), jest to "budynek, który składa się i czterech brzóz splecionych ze sobą na wysokości kilku sążni.

Cały Błękitny Las to ni innego jak niemała druidzka osada na południowym-zachodzie krainy, gdzie zieleni nie brakuje. Jest to zbiorowisko różnego gatunku drzew, które układają się w różnorakie "budynki". Słynie ona z wielkiego kamiennego posągu bogini Mayarany, do której "bracia natury" modlą się każdego dnia i której to składają ofiary z ciężkiej pracy rąk własnych by nie opuszczała swych wiernych i dawała im chleb kiedy tylko im go potrzeba. Mawia się, że dobre plony każdego roku populacja całej krainy zawdzięcza właśnie ich modlitwom.
Sami druidzi to spokojna grupka mężczyzn i kobiet w różnym wieku i różnej rasy. Można tam spotkać niemalże każde humanoidalne i inteligentne stworzenie, może za wyjątkiem gnomów. Druidzi często wychodzą do pobliskich wiosek i nauczają o życiu w zgodzie z naturą oraz jak skuteczniej używać narzędzi rolniczych. Mówi się jakoby tzw. "trójpolówka" i nowy model pługa ręcznego były właśnie dziełem tych przysłowiowych "zielonych starców".


"Ludzie, którzy używają więcej niż trzech wykrzykników, lub trzech pytajników, to osoby z zaburzeniami osobowości" - Terry Pratchett

Offline

 

#19 2010-03-06 13:59:40

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Oto i nadeszła kolej na:

Miasto Caris
Populacja: 35 tys.
Władza:
-król Sigismund Hermanus
-rada miejska w której zasiadają członkowie wszystkich miejskich organizacji
-350 pełnoetatowych strażników miejskich
-garnizon królewski liczący 510 zbrojnych

Ważniejsze postacie: (będą uzupełniane na bieżąco)
-król Sigismund Hermanus
-Frank Johnson, mistrz Cechu Rzemieślników (członek rady miasta)

Miasta rozrastało się na przestrzeni lat i część aktualnych dzielnic miasta to po prostu wioski wchłonięte przez miejską zabudowę.

Dzielnice miasta:
I.Riverview- to pierwsze skupisko ludzi na tym terenie. Mała wioska rybacka leżąca na północnym brzegu rzeki. Teraz, jako dzielnica miasta Caris, straciła swój pierwotny charakter i stała się dzielnicą bogaczy. Na uwagę w tej dzielnicy zasługują szczególnie:
-Tawerna „Złoty Róg”- to tutaj zbierają się ludzie z pełnymi mieszkami. Karczma zapewnia najlepsze trunki i dania z których wiele pochodzi zza morza. Apartamenty czekające na gości nie mają sobie równych w całym królestwie, a obsługa tawerny jest do usług klientów przez okrągłą dobę.
-przystań jachtowa- starą przystań rybacką przebudowano tak, aby spełniała oczekiwania bogaczy dokujących tutaj swoje jachty i żaglówki
-posterunek straży miejskiej- w Riverview pracują tylko najbardziej sumienni i najzdolniejsi miejscy strażnicy. Dowódcą komendy jest kapitan Marcus Grant człowiek bezgranicznie wierny królestwu i gotowy strzec jego obywateli nawet za cenę własnego życia.
-główna siedziba Królewskiego Stowarzyszenia Badawczego- organizacja ta zajmuje się głównie poszukiwanie nowych lądów na których też zaraz pojawiają się badacze Stowarzyszenia którzy dokładnie spisują wszelkie nowe gatunki fauny i flory. To także im królestwo zawdzięcza tak dokładne mapy kontynentu i samego państwa.
II.Kupiecka- dzielnica wzięła swoją nazwę od głównej ulicy przechodzącej przez tą część miasta. To jedno z pierwszych miejsc do których swe kroki kierują podróżni przybyli lądem.
-Sukiennice- centralny punkt dzielnicy. Ogromny budynek w którym można zakupić przyprawy, stroje i przedmioty ze wszystkich zakątków świata.
-ulica Rzemieślnicza- od ulicy kupieckiej odchodzi dość duża ulica nazwana Rzemieślniczą. Wzdłuż niej stoi wyłącznie wszelkiego rodzaju warsztaty i manufaktury w których wyrabia się niemal wszystko: od przedmiotów codziennego użytku (jak np. garnki), poprzez broń i wyspecjalizowane towary (kompasy, klepsydry) do doskonałej biżuterii i innych towarów luksusowych. Na początku ulicy od strony rynku sukienniczego stoi jeszcze Cech Rzemieślników Miasta Caris, który żelazną ręką rządzi w mieście. Nie ma w Caris ani jednego niezrzeszonego rzemieślnika, a każdy kto naraził się gildii, znikał. Aktualnym przywódcą jest Frank Johnson, niegdysiejszy mistrz ślusarski, w kufrach przez niego zrobionych przechowywane jest królewskie złoto.
-Świątynia Taklocka- spory budynek z ciosanego marmuru i drewna, z charakterystyczną wieżą zegarową. Wokół budynku w małych wnękach mieszczą się warsztaty kapłanów. To u nich zlecić można wykonanie najdziwniejszych błyskotek, narzędzi, zegarków itp.
-Karczma „Na Browarnej”- zajazd należy do pana  Mahira Safara, byłego kupca. Lokal przypomina nieco te działające przy traktach: aby wejść do środka trzeba wpierw wejść na dziedziniec. Karczma posiada własną stajnię, kuźnię i mały browar. Ceny są tu umiarkowane z tendencją do drożyzny w pewnych dziedzinach. Jest sala kąpielowa, udostępniana za niewygórowaną opłatą. Pokoje są czyste, bez pluskiew i pleśni. Dobre miejsce dla każdego przybywającego do miasta o nieco głębszej kieszeni.

Offline

 

#20 2010-03-09 20:47:23

Shayn

Lekarz

Skąd: Zaświaty
Zarejestrowany: 2008-10-08
Posty: 82
Punktów :   
Imię z Neuro: Gregory

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Opactwo Shagohire

Populacja: 20

Władza : Jak z samej nazwy tego specyficznego miejsca wynika, władzę sprawuje tu opat, który jest jednocześnie najwyższym rangą zakonnikiem: generałem. Kolejną, zaraz po nim, ważną osobą jest Przeor, który właściwie robi wszystko, bo jego zwierzchnik jest na to... zbyt dostojny. Przynajmniej w jego mniemaniu.

Ważniejsze postacie :
- Generał Herivald D'Ouvrir (człowiek, opat)
- Bulla Pribor (mieszaniec: krasnolud/człowiek, przeor)
- Kello, zwany Bezbrodym (krasnolud, brat-skryba)
- Valdin Putter (człowiek, brat-kowal)
- Joar Straach (pół-elf, brat-sporadyczny egzorcysta)
- Pallan Wokeen (człowiek, lekarz)
- Mart Haben (niziołek, chłopiec stajenny)
- Vulgar Batterson (człowiek, chłop/rolnik)

Ważne budynki :
- Kaplica (większa), to duży budynek z wieżą i całą masą witraży. Wewnątrz znajdują się piękne, zdobione ławy i ołtarz modlitewny.

- Dom mieszkalny jest miejscem zamieszkania wszystkich (poza chłopem i chłopcem stajennym) mieszkańców opactwa. Zawiera dwa skrzydła (jedno z dziesięcioma, zaś drugie ośmioma celami mieszkalnymi) i niewielką kaplicę pośrodku.

- Gospodarstwo, czyli "instytucja" zapewniająca opactwu niezależność i samowystarczalność.

(odsyłam również do galerii w celu zobaczenia rozkładu budynków i dróg)


"Ludzie, którzy używają więcej niż trzech wykrzykników, lub trzech pytajników, to osoby z zaburzeniami osobowości" - Terry Pratchett

Offline

 

#21 2010-03-20 22:24:28

 Jamro

Berserker

status skrimmr@aqq.eu
12106140
Skąd: Rybnik
Zarejestrowany: 2008-10-26
Posty: 42
Punktów :   

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Kaplica Czarnego Ognia

Daleko na północ od Blackpeak leży mroczne miejsce, przesiąknięte magią, zapomniana przez wszystkich kaplica Grohma. Było to kiedyś miejsce urodzajne i piękne, lecz przez interwencje samego Niszczyciela Życia popadło w ruinę. Miejsce zapomniano i opuszczono. Chodzą pogłoski ze spotykają się tam berserkerzy i fanatycy Płomienia Gniewu. Podobno rozpalają czarny ogień w starym zwęglonym i zniszczonym juz od wieków pniu wielkiego Dębu - dawnym sanktuarium ku czci Mayarany - i odprawiają swoje szaleńcze tańce po czym wyruszają by mordować i siać zamęt, aż do czasu kiedy znów usłyszą zew swego boga wzywający ich tam ponownie.

Ostatnio edytowany przez Jamro (2010-03-21 09:05:44)


http://www.wizards.com/magic/images/whatcolor_isblack.jpg

Offline

 

#22 2010-03-20 23:11:19

 Jamro

Berserker

status skrimmr@aqq.eu
12106140
Skąd: Rybnik
Zarejestrowany: 2008-10-26
Posty: 42
Punktów :   

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Ruiny Flarekeep

Flarekeep było w dawnych czasach potężną warownią na północy. Z tysiąc lat temu żyli tu wyznawcy Azadara ale gdy zjednoczone armie Leru'uhna i Grohma natarły, nie ostał się nikt. Niektórzy podwładni Leru'uhna zostali i zmienili dawne miejsce potęgi w zapyziały loch, pełny zła i niebezpieczeństw. Z czasem zjawiły się tu wampiry, które do teraz okupują górne partie zamku spychając marionetki Otchłannego Skryby w piwnice i lochy. Z pięknej i majestatycznej twierdzy Azadara, Flarekeep zmieniło się w Pałac pośrednich wampirów.
Ruiny Flarekeep leżą na północny wschód od Kaplicy Czarnego Ognia.

Ostatnio edytowany przez Jamro (2010-03-21 09:16:14)


http://www.wizards.com/magic/images/whatcolor_isblack.jpg

Offline

 

#23 2010-03-21 02:09:01

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Trochę literówek, ale spoko, mam nadzieję że to poprawisz. Lokacje umieściłem, jednak są one znacznie oddalone od tego co mamy na mapie, dlatego też umieszczam link do programu AutoREALM na którym tworzę mapę, każdy zainteresowany po prostu dostanie ode mnie aktualnego save'a z krainą.
KLIK

Offline

 

#24 2010-04-25 16:46:01

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Zamek Solny
Populacja: 70
Władza:
-kapitan Samuel Gibbs
-porucznik Leo Harpal (ork)
-chorąży Louis Poulsen (krasnolud)
-mag Najid Saliba
-3 sierżantów
-3 oddziały po 21 żołnierzy
Ważniejsze budynki:
-stajnie
-kuźnia
-stołówka
-koszary
-stołp

    Zamek Solny to tak naprawdę mała warownia strzegąca ścieżki wzdłuż brzegu morza. Kompleks wybudowany na zboczach Srebrnych Wzgórz których łańcuch ciągnie się od morza aż do Twierdzy Hillgate i dalej. Miejsce zyskało nazwę od soli morskiej która często zasycha na murach warowni zmieniając jej ciemnoszary kolor na biel.
    Szlak jest strzeżony bardziej dla zasady niż z prawdziwej potrzeby, choć prawdą jest iż dla nielicznych podróżników jest on zbawieniem na tym smaganym wiatrem i wodą morską pustkowiu.

Offline

 

#25 2011-02-09 15:52:03

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Miasto Fel'Har
Populacja: 20tys.
Władza:
-sułtan Hamzah Kattan
-wezyr Amid Kuz-Mar
-300 strażników
-200 żołnierzy Gwardii Pałacowej

Ważniejsze postacie:
-sułtan Hamzah Kattan
-wezyr Amid Kuz-Mar (burmistrz)
-szejk Shahir Bishara (przywódca Cesarskiej Gildii Magów)
-kapitan Taj al Mansur (dowódca straży)
-kapitan Nussrah Ghannam (dowódca Gwardii)

Ważniejsze budynki:
-pałac Shar-Tadh
-Cesarska Gildia Magów
-Ogrody Cesarskie

    Miasto było niegdyś stolicą wielkiego Cesarstwa Farkony po którym zostało wiele obiektów w stolicy. Wielki pałac sułtana i przyległe do niego ogrody cesarskie które zostały udostępnione dla zwiedzających są na to najlepszym przykładem.
    Swoją siedzibę ma tutaj także najpotężniejsza z magicznych gildii także powstała w czasach Cesarstwa, to magowie Farkony jako pierwsi stworzyli stabilny portal do innych wymiarów.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs łódz restauracja Ciechocinek