Karczma Ankh-Morpork

Witaj strudzony wędrowcze

Ogłoszenie

Proszę wszystkich użytkowników o przedstawienie się w temacie powitalnym. Pozdrawiam, Admin

#1 2009-06-26 15:47:30

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Wpadłem na pomysł stworzenia świata fantasy opartego na pomysłach wszystkich jego twórców. Podstawowym problemem jest oczywiście zasiedlenie świata w logiczny sposób. I tu zwracam się do was:
Stwórzcie mi wsie i miasta z żywymi NPCami, a równolegle do waszych pomysłów powstawać będzie mapa krainy, którą będzie można śledzić w galerii.

To co? Zaczynamy!!
Podstawowe zagadnienia:
-rasy są różne, ale wolałbym żeby orkowie i gobliny były traktowane jako rasy równie inteligentne co ludzie czy elfy
-epoka podobna do średniowiecza + znajomość prochu i pary.

Bawcie się dobrze!!

Offline

 

#2 2009-06-26 21:11:38

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Wieś Yellowshine
Populacja: 215 osób
Władza:
-sołtys Marel Falconsflight (człowiek/kowal)
-2 pełnoetatowych strażników
Ważniejsze budynki:
-spory zajazd ze stajnią
-kuźnia
-przystań rybacka
-młyn wodny
-piekarnia
-domek druida znachora
-budynek sołectwa
-wieża strażnicza
-gnomi browar

Większość mieszkańców to rolnicy lub rybacy. Odstępstwem są gnomy, których społeczność pracuje wyłącznie w browarze oraz zajeżdzie.
Druid jest gnollem mieszka wraz z żoną blisko rzeki, ale mieszkańcy nie zdradzają co do nich żadnych uprzedzeń.


Jest to tylko luźny szkic, którym pragnę was zachęcić do wzięcia udziału w przedsięwzięciu. Praktycznie żadna z postaci w wiosce nie jest wymieniona z imienia i nazwiska. Zaskoczcie mnie!!

Offline

 

#3 2009-06-27 11:12:54

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Miasteczko Waterbridge
Populacja: 1067 osób
Władza:
-burmistrz
-straż miejska złożona z 10 strażników
Ważniejsze budynki:
-dwie karczmy
-kuźnia
-przystań rybacka
-przystań firmy przewozowej
-młyn
-piekarnia
-apteka
-ratusz
-budynek Straży Miejskiej
-manufaktura goblinów (robią narzędzia rolnicze)
-świątynia Mayarany (bogini urodzaju)

  Gobliny zbudowały manufakturę nad brzegiem rzeki, żeby móc korzystać z maszyn napędzanych siłą wody. Dzięki nowej technologii wytapiania, lokalne rynki zostały opanowane przez goblińskie produkty, które nie odbiegały jakością od wyrobów rzemieślników. Oczywistym jest że trzeba dużych ilości węgla i żelaza, dlatego manufaktura utrzymuje kontakty handlowe z miasteczkiem Carboshire.
  Raz w miesiącu odbywa się targ i dzień modlitw do Mayarany, wtedy też z okolicznych wsi i wiosek zjeżdżają chłopi z własnymi wyrobami, darami dla bogini i nowymi wieściami.
  Firma przewozowa pracuje głównie przy transporcie towarów z i do Yellowshine, choć oczywiście prowadzi dość intratne przewozy osób rzeką na terenie całej prowincji.

Offline

 

#4 2009-06-27 11:53:42

Shayn

Lekarz

Skąd: Zaświaty
Zarejestrowany: 2008-10-08
Posty: 82
Punktów :   
Imię z Neuro: Gregory

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Miasteczko górnicze Carboshire

Populacja: 343
Władza:
Rada Miasta:
- przewodniczący Cechu Górniczego
- dowódca Straży Ludowej
- Sędzia
- Notariusz
Najważniejsze budynki:
- Kopalnia węgla kamiennego (pół mili od miasteczka, na zboczu góry)
- Budynek Cechu Górniczego
- Garnizon Straży Ludowej
- Kancelaria sędziego
- Urząd notarialny
- Zajazd "Pod Bryłą"
- Zajazd "Czarne złoto"
- Świątynia pod wezwaniem św. Holes'a (patron górników)
Najważniejsi mieszkańcy:
- Graal Murha (ork, dowódca Straży Ludowej)
- Unhart (krasnolud, przewodniczący Cechu Górniczego)
- Mielvin Uczciwy (człowiek, sędzia)
- Onsbrück Geherw [czyt. Gerw] (gnom, notariusz)
- Haayela Montghorn (orczyca, szamanka\uzdrowicielka)
- Vasil Natchniony (człowiek, kapłan)
- Jöernard Znikąd (gnom - niewiadomego pochodzenia, właściciel "Czarnego Złota")
- Vherthan (krasnolud, górnik - wynalazca kombajnu górniczego na parę)
Miejscowa legenda:
Ludzie w tej biednej mieścinie o hermetycznej społeczności bajają jakoby w kopalni miały miejsce zdarzenia iście przedziwne. Podług ich relacyj zdarza się, że giną górnicy w okolicznościach co najmniej niebywałych, a po okresie nie dłuższym niźli dwie pełnie powracają wynędzniali i - jak się okazuje - z pomieszanymi zmysłami. W sprawie tej posłano ongiś po wyspecjalizowanego służbistę do większego miasta, ażeby śledztwo rzetelne był przeprowadził. Wysnuł osobnik ów kilka teorii, między innymi o koboldach, czyli innych straszydłach kopalnianych, a w księgi opisanych, jednakże nie potwierdził swych tez. Zszedł tedy do kopalni z kilkoma śmiałkami i od tej pory słuch o nim zaginął. Tajemnica kopalni została nierozwiązana, a górnicy z przerażeniem powiadają o bestii w ludzkiej postaci, która mami skarbami, a potem porywa chciwców i wysysa ich umysły pozostawiając sam zewłok bez jaźni i zmysłów. - Z biblioteki Carbonshire, dzieła Iana Havacta "W mrokach kopalni".


"Ludzie, którzy używają więcej niż trzech wykrzykników, lub trzech pytajników, to osoby z zaburzeniami osobowości" - Terry Pratchett

Offline

 

#5 2009-06-29 14:30:25

patrick017

Polimorf

Skąd: Śląsk
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 15
Punktów :   
Imię z Neuro: Mike

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Posterunek „Bisclavret”
Władza :                                                                                                                     
- Eryk,                                                                                                                                 
- przedstawiciel każdej z ras. 

Posterunek ten składa się z :                                                                                      
- piętrowego budynku mieszkalnego, wystarczającego dla około 35 osób,                       
- stajni dla koni,                                                                                                                   
- obszernego placu ćwiczebnego.                                                                                     
Całość jest otoczona murem, na którym znajdują się stanowiska dla strzelców.

W pobliżu lasu, niedaleko traktu wiodącego ze stolicy państwa do Waterbridge znajduje się  posterunek straży. Jego zadaniem jest pilnowanie okolicznych terenów, powinnością są patrole oraz ochrona miejscowej ludności.
To tutaj zostali wyszkoleni strażnicy oddelegowani do Yellowshine i pozostałych miejscowości.
Tutejszy kapitan jest człowiekiem, zwie się Eryk. Jedną z jego cech jest sumienność, więc doskonale wywiązuje się ze swoich obowiązków, przez co żyje w dobrej komitywie z mieszkańcami Waterbridge oraz innych miasteczek, znajdujących się w okolicy. Nie liczą się dla niego uprzedzenia rasowe, dlatego na jego posterunku można spotkać przedstawicieli wielu ras, takich jak elfy, krasnoludy czy orkowie. Dlatego też co miesiąc kapitan organizuje narady z przedstawicielem każdej z ras, słucha ich rad oraz pomysłów.
Nazwa posterunku wywodzi się z faktu, że każdej pełni księżyca słychać wycie wilka, niektórzy uważają że jest to jakaś istota skazana na wilczą postać.

Ostatnio edytowany przez patrick017 (2009-06-29 14:41:17)


http://fc04.deviantart.com/fs33/f/2008/308/5/a/Into_Werewolf_RETURNS_by_AbyssWolf.gif
Animal I have become. xD

Offline

 

#6 2009-06-30 14:16:57

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Osada drwali Blackpeak
Populacja: 52 osoby
Władza:
-naczelnik Grom Ironfist (ork)
-kapitan Mark Felcher (człowiek)
Budynki:
-tartak
-baraki
-karczma „Drwali”
-burdel
-wieża strażnicza
-dom naczelnika (urząd)

  W osadzie oprócz prostytutek nie ma innych kobiet. Karczmę prowadzi staruszek, na którego wszyscy mówią Dziadku i tak naprawdę nikt nie pamięta jego prawdziwego imienia. On sam także nie jest zbyt chętny do dzielenia się nim z innymi.
  Kapitan mieszka w wieży strażniczej, choć jego władza jako strażnika jest minimalna, ponieważ każdy z drwali ma siły zdolne powalić średniej wielkości niedźwiedzia, a naczelnik Grom nawet dwa.

Offline

 

#7 2009-07-01 21:18:31

Janush

Goblin

7790640
Skąd: Nora cioci
Zarejestrowany: 2008-12-19
Posty: 112
Punktów :   

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Może to co zrobiłem nie jest stricte opisem miasta samego, bardziej opisem rasy, ale jest.

Gobliny
Ogólnie gobliny podzieliły się na dwie grupy:



1)Kanek'hai (Kanek znaczy przodkowie, hai tłumaczy się zielony lud)- konserwatywne, sprzeciwiają się kontaktom z innymi rasami (utrzymują jako takie kontakty z dzikimi orkami). Ich przywódcami są szamani zwanie Kane(czyli starsi) używający magii i przesądów, aby kontrolować populacje.
Przykładowa wioska
Gruszchak wioska bardzo daleko na zachód od Carboshire  (najlepiej kraniec planszy)
Przywódcy:
Ba'rag  - najwyższy szaman w wiosce, sprzeciwia się jakimkolwiek kontaktom nie tylko z innymi rasami, ale również z Garek'hai
Hu'bar - Kane, który nie chce odciąć się od swoich braci dążących do "cywilizacji", jest on najstarszym Kane w wiosce
Populacja ok. 300 goblinów
25% stanowią myśliwi
20% stanowią wojownicy
15% stanowią gobliny zajmujące się czymś innym niż wyżej wymienieni np. pasterze kóz, kowal itp.
40% stanowią kobiety i dzieci
Budowa wioski-cała znajduję się w dosyć obszernej jaskini:
a) na środku kaplica(świątynia, tam hai składają ofiary przodkom), a zarazem dom Kane
b) dookoła kaplicy poustawiane są szałasy
c) na zachodnim krańcu wioski znajduje zagroda dla kóz
d) na końcu jaskini blisko takiego naturalnego komina przewiercającego góre znajduję się kuźnia
Wejścia zawsze pilnuje oddział 9 arok'hai (wojowników)

2)Garek'hai (Garek znaczy wygnani) - gobliny, które chciały udowodnić, że nie są wcale głupsze od innych ras, odwrócili się od kierownictwa Kane i albo wyemigrowali do osad innych ras albo gdy zebrała się większa grupa zakładają własną osadę zwaną faktorią. Większość takich faktorii leży na obrzeżu gór. Przywódcami Garek'hai są Tutta (inżynierowie).
Przykładowa faktoria
Blumveil na południowy zachód od Carboshire (najlepiej pod trzecią najniższą górką)
Przywódcy:
Squee - najinteligentniejszy Tutta w faktori, jest przewodniczącym rady pięciu, pochodzi z Gruszchak jest synem tamtejszego kowala
Rada pięciu- jest to rada pięciu najzdolniejszych Tutta, aby się do niej dostać należy zabłysnąć jakimś wyjątkowym wynalazkiem, od dwóch lat przewodniczącym rady jest Squee ( dostał to stanowisko po uruchomieniu prototypu latającego statku)
Populacja ok. 500 goblinów i 100 przedstawicieli innych ras (głównie gnomów, krasnoludów i ludzi)
Większość (ok.90%) goblinów to wynalazcy i różni rzemieślnicy, reszta to kupcy sprzedający wynalazki swoich braci. Przedstawiciele dzielą się w podobny sposób. Większość to szukający spokoju wynalazcy, a nieznaczna część to kupcy chcący dorwać najnowsze goblinie wynalazki w swoje ręce.
W faktorii znajduje się :
-karczma pod złamanym kluczem
-dużo warsztatów wszelkiego rodzaju 
-duże pawilony w których śpią ci którzy nie dorobili się jeszcze własnego warsztatu
P.S.Jakieś pytania, niedomówienia o czymś zapomniałem piszcie.
P.S.2 niewiem jak można było zrobić w tym tyle błędów, ale myślę, że poprawiłem większość Jan'Ush

Ostatnio edytowany przez Janush (2010-04-24 21:48:34)


"JESZCZE RAZ NADEPNIESZ NA TE POZIOMKI, A ZASADZĘ CI TAKIEGO KOPA W DUPĘ, ŻE WYLECISZ Z ATMOSFERY, KTÓRA NIE ZDĄŻY CIĘ SPALIĆ, MINIESZ STACJĘ ORBITAL, WPADNIESZ NA ŚWIAT DYSKU I JESZCZE ZDĄŻYSZ ZA KRAWĘDŹ SPAŚĆ, AŻ CIĘ KTOŚ W KOŃCU W NILFGARDZIE ODNAJDZIE!"

Offline

 

#8 2009-07-02 17:56:30

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Jest jak najbardziej opisem populacji i to się liczy. Bardzo ładnie! Na razie umieściłem tylko wioskę cywilizowanych gobów.

Offline

 

#9 2009-07-06 10:34:44

Anfarius

Moderator

8196498
Zarejestrowany: 2008-10-25
Posty: 140
Punktów :   
Imię z Neuro: Curt

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Osada Dunneweld
Hrabia Galahan, bardzo bogaty mecenas sztuki wybudował tą osadę i zaczął zaludniać ją przez wszelakich artystów. Mieszkają tam za darmo, a jedynym ich obowiązkiem jest doskonalenie swojego rzemiosła. Mieszkają tam malarze, muzycy, kompozytorzy, rzeźbiarze, pisarze i wiele innych. Hrabia przeznaczył grupę około pięćdziesięciu zawodowych żołnierzy do ochrony artystów. Jedzenie dostają oni na zasadzie handlu wymiennego z sąsiednimi wioskami.
Najważniejsze postacie:
Krasnolud Malhir – leciwy już krasnolud, rzeźbiarz, został uznany na nieoficjalnego burmistrza Dunneweld.
Niziołek Bimbert – malarz, a przy okazji właściciel tutejszej gospody.
Kapitan Sigismund Sigil – człowiek, dowódca strażników, nielubiany w wiosce przez swoje zamiłowanie do wszczynania burd.
Elf Garahiel – młody muzyk, werbuje wśród mieszkańców straż ochotniczą. Chce by wioska była samowystarczalna i nie musiała polegać na strażnikach Sigila.
Inkwizytor – człowiek Galahana, mieszkańcy nadali mu taki tytuł, nikt nie wie jak się nazywa naprawdę. Pilnuje, by artyści pracowali. 
Najważniejsze miejsca:
Strażnica – wysoki, kamienny budynek na środku wioski. Jak nazwa wskazuje, mieszkają tam strażnicy, żołnierze Galahana.
Gospoda Pod Rozbitą Sztalugą – jedyna gospoda w mieście, właścicielem jest Bimbert Niziołek. Na zapleczu co tydzień zbierają się malarze z całego miasta i dyskutują o swoich obrazach.
Ratusz – tak naprawdę jest to dom Malhira, jednak po dobudowaniu wieży z zegarem można go uznać za ratusz.
Jaskinie pod miastem – miejsce przeznaczone dla muzyków i kompozytorów, by swoim graniem nie przeszkadzali reszcie.
Burdel - tylko niektórzy artyści mieszkają z rodzinami, dla całej reszty burdel jest miłym urozmaiceniem.

Postaw osadę w takim miejscu, żeby była raczej z daleka od Posterunku, ale dosyć blisko wiosek, ze względu na potrzebę handlu.


Graj, Muzyko!

Offline

 

#10 2009-07-20 00:27:38

 Jamro

Berserker

status skrimmr@aqq.eu
12106140
Skąd: Rybnik
Zarejestrowany: 2008-10-26
Posty: 42
Punktów :   

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Osada Jundheim

Władza:
- Leif Svartsonn - wysoki dobrze zbudowany
mężczyzna koło 50-ki. Spokojny człowiek o dobrym sercu,
lecz nikczemnych rysach twarzy, blond włosach i jasnych
niebieskich oczach. Robi tu za oficjalnego burmistrza,
dobrze się sprawdza przy zarządzaniu osadą. Zamieszkuje ratusz,
czyli jedyny budynek w całej wsi który zbudowano z całkowicie kamienia (reszta to drewniane chaty).

usługi:
- karczma i zajazd - znajdują się w jednym budynku, w naprawdę
imponującym dwupiętrowym obiekcie zbudowanym z drewna i kamiennymi fundamentami.
Karczma zajmuje cały parter, na 1 piętrze znajdują się pokoje gościnne,
a na 2 mieszkania właścicieli: Eugeniusza Świniobójcy i jego żony Marzeny.
- magazyn spożywczy - wielki budynek w którym znajdują się wszystkie zbiory
(od zbóż po owoce)(myśleliście że cała wioska bedzie się żywić w karczmie? ).
Tu rolnicy sprzedają większość swoich zbiorów a reszta osady zaopatrza
się w artykuły spożywcze (młynarze w zboże of course;p). Turyści i podróżnicy
mogą tu uzupełnić zapasy (nie za darmo oczywiście). Całym budynkiem zarządza
Bernard Locke, prowadzi księgowość, wynajmuje strażników którzy pilnują
magazynu całą dobę.
- płatnerz - stary Maxell tworzy porządne opancerzenie, jego wyroby są
dobrej jakości, cenione za swoją solidność.
- lekarz - Matylda Panacea jest miejscową "panią doktor" zajmuje się
mieszkańcami, z kolei jej mąż, Artur, jest weterynarzem. Leczy on głównie
zwierzęta hodowlane i psy obronne (których prowadzi hodowle), ale z większym
zwierzęcym przyjacielem też by sobie dał rade.
- zakład krawiecki - założony przez panią Emmę Tinker, tu kobiety spędzają czas
szyjąc ubrania i obuwie (tak, hodowane są tu również owieczki z których biorą wełnę).
- wieża maga - miasto potrzebuje obrony przed poważnymi zagrożeniami natury
magicznej. Czarodziej Tesla chroni miasto w krytycznych sytuacjach, w zamian
za to mieszkańcy zapewniają mu spokój niezbędny do studiowania ksiąg, oraz
zaopatrują w składniki alchemiczne ( te bardziej przystępne ) oraz pożywienie.

pozostałe dane:
Wioska jest w miarę samowystarczalna. Ludzie tu są neutralni względem przybyszów,
jednak z reguły stać ich nawet na uśmiech czy miłe słowo. Oprócz strategicznych
miejsc i placówek w osadzie znajduje się kilka domów jedno rodzinnych
(posiadacze pól, robotnicy i milicjanci miejscy). Populacja wynosi około 100 jednostek
rasy ludzkiej, różnej karnacji i wiary.

Dobra w miare sie postarałem, w raze sugestii czy porad piszcie na gg zeby nie spamowac wątku, poprawie na bieżąco

Ostatnio edytowany przez Jamro (2009-07-21 19:35:25)


http://www.wizards.com/magic/images/whatcolor_isblack.jpg

Offline

 

#11 2009-07-21 11:32:38

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Fajnie
Tylko kilka uwag:
-marmur i cegły zamień na obrobiony kamień, wypalanie cegieł może i było znane, ale cholernie drogie. Wątpię czy było na nie stać wioskowego karczmarza.
-mury bym zlikwidował, tak samo jak zmniejszył ilość strażników do max 1, zamiast niego niech powstanie chłopska milicja patrolująca pola.

Jeszcze jedno:
-gdzie umieścić osadę??

Offline

 

#12 2009-08-20 21:07:24

Janush

Goblin

7790640
Skąd: Nora cioci
Zarejestrowany: 2008-12-19
Posty: 112
Punktów :   

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Halfpintville - najmniejsze miasto świata
Średnia wzrostu wynosi 105 cm, a zamieszkują ją niziołki, gobliny, gnomy i wszystko co nie jest nazywane przez nie Dużymi.
"Duzi", czyli każdy kto ma więcej niż 110 cm. wzrostu Nie mogą oni przebywać w mieście dłużej niż 10 dni. Inaczej intruz jest "delikatnie" proszony o opuszczenie wioski, potem następują kradzieże, a dla wyjatkowo upartych społeczność darowuje sztylet.
Miasto pomimo rozpiętości rasowej jest dość dobrze zorganizowana tzn.:
-Gobliny zajmują się kowalstwem i są tzw. ciężka strażą (mają najlepsze pancerze i tarcze)
-Niziołki są tropicielami i zwiadowcami, podczas walk są odpowiedzialni za ostrzał i zwiad
-Gnomy są odpowiedzialne za tworzenie magicznych przedmiotów, a podczas walk są wsparciem magicznym.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby powyższe schematy złamać i żeby np. jakiś wyjątkowo wojowniczy gnom i nie mógł walczyć w pierwszej lini
Miastem zarzadza aktualnie gobliński burmistrz Gardo, a doradzają mu szef myśliwych-niziołek Nerkal i gnom mag Fistuss.
W mieście znajduje się karczma "Pod zdechłym szczurem", którą zarządza niziołek o imieniu Garfi. W karczmie przyjezdni mogą również przespać bez obawy o swoje sakiewki i życie. Ten bonus obowiązuje tylko przez pierwsze 10 dni.
Halfpintville posiada również 4 kuźnie i dość małą szkołę magów.
Miasto otoczone jest od północy jeziorem, od zachodu polami uprawnymi, a od południa i wschodu lasem.
Nie posiada ono również muru obronnego.
Ważne postacie:
Gardo - burmistrz, jest goblinem, przed objęciem stanowiska był kowalem ma żone i trójkę dzieci
Nerkal - główny myśliwy, niziołek nie ma rodziny w mieście, a jego jedynym towarzyszem jest wierny zwierzęcy towarzysz biały kot o imieniu Pan Pieszczoch
Fistuss - gnom, mag, zarządca szkoły czarów nie ma rodziny
Garfi - karczmarz, niziołek, krążą plotki o jego złodziejskiej przeszłośći
Normus - niziołek, głowa gildi złodzieji w Halfpintville
Margi - gnom, kobieta, właścicielka jedynego sklepu z magicznymi przedmiotami w Halfpintville, mąż zginoł broniąć miata a jedyne dziecko córka Herma uczęszcza do szkoły magów


"JESZCZE RAZ NADEPNIESZ NA TE POZIOMKI, A ZASADZĘ CI TAKIEGO KOPA W DUPĘ, ŻE WYLECISZ Z ATMOSFERY, KTÓRA NIE ZDĄŻY CIĘ SPALIĆ, MINIESZ STACJĘ ORBITAL, WPADNIESZ NA ŚWIAT DYSKU I JESZCZE ZDĄŻYSZ ZA KRAWĘDŹ SPAŚĆ, AŻ CIĘ KTOŚ W KOŃCU W NILFGARDZIE ODNAJDZIE!"

Offline

 

#13 2009-08-25 22:58:51

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Odpowiem na pytanie:
-Panteon wymyślany jest na bieżąco, w miarę potrzeb
-Magia dostępna, istnieją gildie magów i gaje druidów

Dopcham wreszcie mapkę, bo przez sierpień trochę to zaniedbałem

Offline

 

#14 2009-09-03 18:58:59

 tomir

Patrycjusz/ Admin

Skąd: Nie twój zasrany interes
Zarejestrowany: 2008-10-07
Posty: 159
Punktów :   
Imię z Neuro: Marty

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Port Haldale
Populacja: 10535
Władza:
-burmistrz Quentin Udril
-kapitan portu Rien Atan
-kapitan straży Talbot Miro
-104 strażników
Ważniejsze budynki:
-ratusz
-kapitanat
-strażnica i więzienie
-stocznia
-baza królewskiej marynarki wojennej
-karczma „Szkwał”
-Dom Radości Madame Prissy
-sukiennice

    Ze względu na istnienie bazy marynarki, straż miejska musi stale patrolować tereny portu, a szczególnie karczma i dom publiczny. Często zdarza się bowiem że kilku lub kilkunastu marynarzy przesypia noc w celi więziennej gdzie też trzeźwieją i uspokajają się.
    Haldale jest drugim co do wielkości (pierwsza jest stolica- miasto Caris) miastem portowym w królestwie. Zjeżdżają tu kupcy z całego świata, aby sprzedać lub kupić coś w sukiennicach, dołożyć się do wyprawy handlowej aby móc czerpać z niej profity, czy też zamówić w stoczni statek.
    Stocznia jest w rękach prywatnych. Właścicielami są gnom, goblin i człowiek. Przyjmowaniem zamówień i nadzorem nad projektami zajmuje się najwyższy z tej trójki, Jan Mink. Glim Madden i Dros Sickmaw są odpowiedzialni za grupę inżynierów, razem z nimi pracują nad nowymi sposobami transportu. Ich najciekawszym prototypem jest machina zwana Zeppelinem.
    Z oczywistych powodów wśród marynarzy i przyjezdnych dużą popularnością cieszy się Dom Radości. Właścicielka, Madame Prissy, osobiście dba o to aby każda z dziewczyn pracujących w jej przybytku rozpusty była zawsze zdrowa, szczęśliwa i w pełni sił, dlatego też Madame zatrudnia lekarza, kucharza i krawcową.

Offline

 

#15 2009-09-04 22:45:20

 Jamro

Berserker

status skrimmr@aqq.eu
12106140
Skąd: Rybnik
Zarejestrowany: 2008-10-26
Posty: 42
Punktów :   

Re: Projekt: Uniwersum - Etap I: Ludność

Gniazdo Drynthfira
Znajdująca się w górach na północy pieczara smoków zamieszkana przez grupkę tychże stworzeń. Żyją tam 3 smoki pod komendą Drynthfira, wielkiego czarnego smoka. Prowadzą wojnę ze Smokuunami mieszkającymi na Południu, w której narazie szanse są wyrównane.



Nie chciałbym być jakiś natrętny czy coś, ale mam zobowiązania wobec tego forum, toteż informuję Cię, iż winien jesteś nam jakowąś korektę względem spójności powyższego tekstu. Chciałem powiedzieć, że "trzy smoki plus ich szef" to nie jest "liczne stado tychże stworzeń". Nie zrażaj się jednak, bo to się zdarza. Pozdrawiam: modo. nie można mi było tego na gg napisać?

Ostatnio edytowany przez Jamro (2010-03-06 15:24:31)


http://www.wizards.com/magic/images/whatcolor_isblack.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Versace House weekend w spa Ciechocinek