Witaj strudzony wędrowcze
Mag (czarodziej, zaklinacz, druid, kapłan, bard, opcjonalnie tropiciel i paladyn) nie musi przygotowywać czarów w czasie każdego odpoczynku.
Nie musi w ogóle przygotowywać kiedykolwiek.
1) Każdy mag ma pewien poziom magiczny:
a) Cza, Zak, Kap, Drd, Brd poziom postaci = poziom magiczny
b) Trp Pal poziom postaci odjąć 3 = poziom magiczny
2)Mag może rzucić rzucić:
a) tyle zero poziomowych ile zapragnie
b) tyle pierwszo poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny
c) tyle drugo poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny podzielony przez 2
d) tyle trzecio poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny podzielony prze 3
itd.
(zaokrąglamy w dół)
3) Każda następna próba rzucenia czaru wymaga testu Wiedzy (tajemnej - Cza, Zak i Brd; Natura - Drd i Trp; Religia - Kap i Pal) o ST = 10 + poziom czaru + N*
* to jest liczba czarów danego poziomu rzuconych w czasie sesji z testem
4) Nieudany test powoduje karę wybraną przez MG (np. ja korzystać będę w wypadku magów tajemnych korzystał z rzutów na manifestacje Chaosu z Warhammera oczywiście dostosowanych do D&D, a w wypadku magów objawionych tabeli na gniew boży z powyższego systemu)
5) Zmiana atrybutu odpowiadającego za umiejętność
Wiedza ( natura ) - Rzt
Wiedza ( religia ) - Rzt
Wiedza ( tajemna ) - Cha*
* tylko w wypadku barda i zaklinacza, u czarodzieja pozostaje Int
6) Atuty metamagiczne
Jeśli mag chce rzucić czar usprawniony atutem metamagicznym musi wykonać rzut o
ST = 10 + poziom czaru + N + ilość poziomów podana przy opisie atutu (nie można rzucić tego z poziomu magicznego i nie wykonuje się kolejnego testu o zwykłym ST)
7) Czary odnawiają się co sesje, a nie co każdy odpoczynek.
8) Ilość poznanych czarów:
Tabele w galerii
Ps. Proszę o opinię.
Ostatnio edytowany przez Janush (2010-02-14 20:55:05)
Offline
2)Mag może rzucić rzucić:
a) tyle zero poziomowych ile zapragnie
b) tyle pierwszo poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny
c) tyle drugo poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny podzielony przez 2
d) tyle trzecio poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny podzielony prze 3
itd.
To dotyczy każdej czarującej postaci? Czy tylko maga?
5) Zmiana atrybutu odpowiadającego za umiejętność
Wiedza ( natura ) - Mdr
Wiedza ( religia ) - Mdr
Wiedza ( tajemna ) - Cha*
Masz na myśli Roztropność?
Offline
JaJcAsZ napisał:
To dotyczy każdej czarującej postaci? Czy tylko maga??
A teraz chciałbym przywołać pierwsze zdanie w poście Janusha:
Janush napisał:
Mag (czarodziej, zaklinacz, druid, kapłan, bard, opcjonalnie tropiciel i paladyn)[..]
Bo, jak wiemy, w D'n'D nie ma takiej klasy jak Mag, jest Czarodziej. Mag, jak wynika z powyższego, to termin używany przez Janusha w jego tekście na opisanie wszystkich postaci czarujących.
Offline
Anf dobrze wyjaśnił pierwszą kwestię. A co do drugiej tak Mdr to Roztropność (nawyk z baldursów).
Już poprawiam.
Offline
Berserker
Ciekawy pomysł jednak jak to zwykle bywa będę marudny i niezadowolony - wole system magii z Młotka.
Jednak drogi Jan'Ushu doskonale to przerobiłeś, myślę że będzie się nam łatwiej i płynniej grało (rzekł ten co gra wojem )
P.S. Może później zrobię krasia warrior-priesta
Offline
Mam nadzieję, że usprawni. A jak nie to przynajmniej będzie mniej kantowania MG na czarach.
A odnośnie młotka: moim zdaniem nie da się bardziej przerobić sposobu rzucania czarów z Warhammera na D&D, nie zmieniając wszystkiego(statsów i całej mechaniki klas).
Proszę o komentarz też innych nie grających z nami. A nuż uda się to jakoś poprawić albo cuś.
Offline