Karczma Ankh-Morpork

Witaj strudzony wędrowcze

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Proszę wszystkich użytkowników o przedstawienie się w temacie powitalnym. Pozdrawiam, Admin

#1 2010-02-14 19:44:52

Janush

Goblin

7790640
Skąd: Nora cioci
Zarejestrowany: 2008-12-19
Posty: 112
Punktów :   

Zmienione zasady magii do D&D

Mag (czarodziej, zaklinacz, druid, kapłan, bard, opcjonalnie tropiciel i paladyn) nie musi przygotowywać czarów w czasie każdego odpoczynku.
Nie musi w ogóle przygotowywać kiedykolwiek.

1) Każdy mag ma pewien poziom magiczny:
a) Cza, Zak, Kap, Drd, Brd poziom postaci = poziom magiczny
b) Trp Pal poziom postaci odjąć 3 = poziom magiczny

2)Mag może rzucić rzucić:
a) tyle zero poziomowych ile zapragnie
b) tyle pierwszo poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny
c) tyle drugo poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny podzielony przez 2
d) tyle trzecio poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny podzielony prze 3
itd.
(zaokrąglamy w dół)

3) Każda następna próba rzucenia czaru wymaga testu Wiedzy (tajemnej - Cza, Zak i Brd; Natura -  Drd i Trp; Religia - Kap i Pal) o ST = 10 + poziom czaru + N*

* to jest liczba czarów danego poziomu rzuconych w czasie sesji z testem

4) Nieudany test powoduje karę wybraną przez MG (np. ja korzystać będę w wypadku magów tajemnych korzystał z rzutów na manifestacje Chaosu z Warhammera oczywiście dostosowanych do D&D, a w wypadku magów objawionych tabeli na gniew boży z powyższego systemu)

5) Zmiana atrybutu odpowiadającego za umiejętność
Wiedza ( natura ) - Rzt
Wiedza ( religia ) - Rzt
Wiedza ( tajemna ) - Cha*

* tylko w wypadku barda i zaklinacza, u czarodzieja pozostaje Int

6) Atuty metamagiczne
Jeśli mag chce rzucić czar usprawniony atutem metamagicznym musi wykonać rzut o
ST = 10 + poziom czaru + N  + ilość poziomów podana przy opisie atutu (nie można rzucić tego z poziomu magicznego i nie wykonuje się kolejnego testu o zwykłym ST)

7) Czary odnawiają się co sesje, a nie co każdy odpoczynek.

8)  Ilość poznanych czarów:
Tabele w galerii

Ps. Proszę o opinię.

Ostatnio edytowany przez Janush (2010-02-14 20:55:05)


"JESZCZE RAZ NADEPNIESZ NA TE POZIOMKI, A ZASADZĘ CI TAKIEGO KOPA W DUPĘ, ŻE WYLECISZ Z ATMOSFERY, KTÓRA NIE ZDĄŻY CIĘ SPALIĆ, MINIESZ STACJĘ ORBITAL, WPADNIESZ NA ŚWIAT DYSKU I JESZCZE ZDĄŻYSZ ZA KRAWĘDŹ SPAŚĆ, AŻ CIĘ KTOŚ W KOŃCU W NILFGARDZIE ODNAJDZIE!"

Offline

#2 2010-02-14 20:08:51

Jajcasz

Mieszczanin

Zarejestrowany: 2010-02-10
Posty: 35
Punktów :   

Re: Zmienione zasady magii do D&D

2)Mag może rzucić rzucić:
a) tyle zero poziomowych ile zapragnie
b) tyle pierwszo poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny
c) tyle drugo poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny podzielony przez 2
d) tyle trzecio poziomowych czarów na sesje, jaki ma poziom magiczny podzielony prze 3
itd.

To dotyczy każdej czarującej postaci? Czy tylko maga?

5) Zmiana atrybutu odpowiadającego za umiejętność
Wiedza ( natura ) - Mdr
Wiedza ( religia ) - Mdr
Wiedza ( tajemna ) - Cha*

Masz na myśli Roztropność?

Offline

#3 2010-02-14 20:23:01

Anfarius

Moderator

8196498
Zarejestrowany: 2008-10-25
Posty: 140
Punktów :   
Imię z Neuro: Curt

Re: Zmienione zasady magii do D&D

JaJcAsZ napisał:

To dotyczy każdej czarującej postaci? Czy tylko maga??

A teraz chciałbym przywołać pierwsze zdanie w poście Janusha:

Janush napisał:

Mag (czarodziej, zaklinacz, druid, kapłan, bard, opcjonalnie tropiciel i paladyn)[..]

Bo, jak wiemy, w D'n'D nie ma takiej klasy jak Mag, jest Czarodziej. Mag, jak wynika z powyższego, to termin używany przez Janusha w jego tekście na opisanie wszystkich postaci czarujących.


Graj, Muzyko!

Offline

#4 2010-02-14 20:52:49

Janush

Goblin

7790640
Skąd: Nora cioci
Zarejestrowany: 2008-12-19
Posty: 112
Punktów :   

Re: Zmienione zasady magii do D&D

Anf dobrze wyjaśnił pierwszą kwestię. A co do drugiej tak Mdr to Roztropność  (nawyk z baldursów).
Już poprawiam.


"JESZCZE RAZ NADEPNIESZ NA TE POZIOMKI, A ZASADZĘ CI TAKIEGO KOPA W DUPĘ, ŻE WYLECISZ Z ATMOSFERY, KTÓRA NIE ZDĄŻY CIĘ SPALIĆ, MINIESZ STACJĘ ORBITAL, WPADNIESZ NA ŚWIAT DYSKU I JESZCZE ZDĄŻYSZ ZA KRAWĘDŹ SPAŚĆ, AŻ CIĘ KTOŚ W KOŃCU W NILFGARDZIE ODNAJDZIE!"

Offline

#5 2010-02-14 20:55:08

Jajcasz

Mieszczanin

Zarejestrowany: 2010-02-10
Posty: 35
Punktów :   

Re: Zmienione zasady magii do D&D

A jak to będzie z liczbą znanych czarów?

EDIT: Nvm ślepy jestem;d.

Ostatnio edytowany przez JaJcAsZ (2010-02-14 21:30:07)

Offline

#6 2010-02-17 10:26:21

 Jamro

Berserker

status skrimmr@aqq.eu
12106140
Skąd: Rybnik
Zarejestrowany: 2008-10-26
Posty: 42
Punktów :   

Re: Zmienione zasady magii do D&D

Ciekawy pomysł jednak jak to zwykle bywa będę marudny i niezadowolony - wole system magii z Młotka.
Jednak drogi Jan'Ushu doskonale to przerobiłeś, myślę że będzie się nam łatwiej i płynniej grało (rzekł ten co gra wojem )

P.S. Może później zrobię krasia warrior-priesta


http://www.wizards.com/magic/images/whatcolor_isblack.jpg

Offline

#7 2010-02-17 17:35:24

Janush

Goblin

7790640
Skąd: Nora cioci
Zarejestrowany: 2008-12-19
Posty: 112
Punktów :   

Re: Zmienione zasady magii do D&D

Mam nadzieję, że usprawni. A jak nie to przynajmniej będzie mniej kantowania MG na czarach.
A odnośnie młotka: moim zdaniem nie da się bardziej przerobić sposobu rzucania czarów z Warhammera na D&D, nie zmieniając wszystkiego(statsów i całej mechaniki klas).
Proszę o komentarz też innych nie grających z nami. A nuż uda się to jakoś poprawić albo cuś.


"JESZCZE RAZ NADEPNIESZ NA TE POZIOMKI, A ZASADZĘ CI TAKIEGO KOPA W DUPĘ, ŻE WYLECISZ Z ATMOSFERY, KTÓRA NIE ZDĄŻY CIĘ SPALIĆ, MINIESZ STACJĘ ORBITAL, WPADNIESZ NA ŚWIAT DYSKU I JESZCZE ZDĄŻYSZ ZA KRAWĘDŹ SPAŚĆ, AŻ CIĘ KTOŚ W KOŃCU W NILFGARDZIE ODNAJDZIE!"

Offline

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
płytki i folie do pcr Ciechocinek spa weekend