Karczma Ankh-Morpork

Witaj strudzony wędrowcze

Ogłoszenie

Proszę wszystkich użytkowników o przedstawienie się w temacie powitalnym. Pozdrawiam, Admin

#1 2009-08-19 11:05:26

Janush

Goblin

7790640
Skąd: Nora cioci
Zarejestrowany: 2008-12-19
Posty: 112
Punktów :   

Ardea- świat po Ragnaroku

Na razie mam tylko wstęp jutro postaram się umieścić mapkę(jak dorwę ojca skaner) i opis krainy.
Tak więc zaczynam.

Ragnarok

Koniec świata.

Ostateczna bitwa.

Nastąpił 30 lat temu.
30 lat temu cały asgardzki panteon zstąpił do Midgardu, aby walczyć przeciw gigantom, którym przewodził Loki.
Śmiertelnicy musieli się pogodzić z tym, że świat który znali został spustoszony.
Wiadome było, że nikomu się to nie spodoba, ale cóż mogli poradzić śmiertelnicy wobec spraw Bogów.
Otóż mogli dosyć dużo. Pewnej grupie elfów nie spodobało się to, że potężniejsze od nich istoty postanowiły się pozabijać i przy okazji zniszczyć świat.
Zdołały skontaktować się z wyznawcami Bogów, którym też nie spodobała się sieczka jaką chcą urzadzić Asgardczcy.
Tak więc elfy oraz wyznawcy Apopisa i Seta wspierani przez kilku magów o podobnych celach, dzieki energi krwawych ofiar złożonych w.w. Bóstwom stworzono bariere, która ma za zadanie chronić miejsce zamieszkania elfów, kapłanów i magów.
Wszystko by było fajnie, ale...
Bariera miała chronić przed siłami boskimi oczywistym było, że przy porozumieniu się 3 lub 4 bóstw bariera się rozpadnie.
Plan zakładał, że Bogowie nie będą chcieli na siłe zniszczyć bariery tylko zajmą się walką między sobą. Ta część planu się powiodła.
Plan się powiódł w 99,9% ta jedna dziesiąta procenta była przewidziana na coś strasznego.
No i stało się.

Tarrasque przebudził się i uznał bariere za niezwykle interesujące zjawisko-żerowisko.
Mianowicie bariere i to co za nią. Twórcy nie przypuszczali, że isnieje coś poza Bogami co może zagrozić ich barierze.
Mylili się.
Tarrasque przebił się przez bariere i dopadło do krainy wyznawców Apopisa i Seta. Z ich żyznej i pełnej ludzi krainy ocalało parę wiosek pośród pustyni.
A Tarrasque znikneło. Bariera zasklepiła się.

I tak mineło 30 lat.

Ps.Jak zauważycie jakieś błędy to poślijcie mi gdzie jest ten błąd na gadu a nie poprawiajcie samemu ok bo tak niczego się nie uczę
Ps.2 jest mapka
Ps.3 poprawiłem błędy od Anfa

Ostatnio edytowany przez Janush (2009-08-21 12:11:06)


"JESZCZE RAZ NADEPNIESZ NA TE POZIOMKI, A ZASADZĘ CI TAKIEGO KOPA W DUPĘ, ŻE WYLECISZ Z ATMOSFERY, KTÓRA NIE ZDĄŻY CIĘ SPALIĆ, MINIESZ STACJĘ ORBITAL, WPADNIESZ NA ŚWIAT DYSKU I JESZCZE ZDĄŻYSZ ZA KRAWĘDŹ SPAŚĆ, AŻ CIĘ KTOŚ W KOŃCU W NILFGARDZIE ODNAJDZIE!"

Offline

 

#2 2009-08-19 19:01:58

Anfarius

Moderator

8196498
Zarejestrowany: 2008-10-25
Posty: 140
Punktów :   
Imię z Neuro: Curt

Re: Ardea- świat po Ragnaroku

No zauważyłem dosyć sporo błędów, w większości literówki itp. jednak w jednym miejscu razi pewna rzecz. A mianowicie fragment:

*30 lat temu cały asgardzki panteon [z]stąpił do Midgardu, aby walczyć przeciw gigantom, którym przewodzi[ł] Loki.*

Zdecyduj się, w jakim czasie piszesz, bo w zdaniu powyżej użyłeś zarówno teraźniejszego, jak i przyszłego. Zazwyczaj pisze się w przeszłym, szczególnie coś, co działo się trzydzieści lat temu.

Nie będę wymieniał tutaj literówek, bo to zadanie modów i admina, a ja żadnym z powyższych nie jestem (jeszcze)

Widać tutaj kilka powtórzeń (trzy zdania pod rząd i *plan* w każdym). Poza tym *siłami Boskimi* raczej z małej litery *boskimi* bo to w końcu przymiotnik.

Ale tak jak mówiłem to nie moja działa.

Ogólnie to bardzo fajnie, bariera (Gothic?) - ciekawe. Ale jeśli mamy grać w takim świecie to ja proszę o możliwość stworzenia nowej postaci ew. zedytowania aktualnej (stawiam na pierwsze rozwiązanie).

Pozdrawiam,
Anf.


Graj, Muzyko!

Offline

 

#3 2009-08-21 22:10:41

Janush

Goblin

7790640
Skąd: Nora cioci
Zarejestrowany: 2008-12-19
Posty: 112
Punktów :   

Re: Ardea- świat po Ragnaroku

Opis krain (nie bedzie szczegółowy, tylko system kto mieszka sojusze, animozje itp)

1)Królestwo Delfina (najbardziej na lewo, przy morzu)
- kraina rządzi rada pięciu kupców i pięciu dowódców fortów, więc jest królestwem tylko z nazwy
- kupcy pochodzą z pięciu największych miast (Inir, Grimar, Cen, Nav i Cinnu) i są wybierani demokratycznie, dowódca fortu zostaje wyznaczony przez poprzednika, w razie nagłej śmierci dowódce wyznaczają najstarsi rangą żołnierze
- mieszkają tu ludzie (70%), pół elfy i pół orki (niezbyt lubiani 15%), niziołki i gnomy (10%), pozostałe 5% to wędrowni kupcy innych ras
- Sojusz z Teokratem Asgardu
- Dobre stosunki z Państwem Mordheimu
- Neutralni wobec Kalifatu Południa
- Nie lubią Elfów
- wyznaje się tu panteon Asgardzki (przynajminej jego resztki po Ragnaroku, jutro przedstawie Bogów i domeny)
- królestwo utrzymuje się z handlu darami morza i troche z rolnictwa
- Buff, Perr i obszar dookoła to "kolonia" Kalifatu.

2)Teokrat Asgardu (lewy górny róg na północ od Kalifatu, na zachód od Delfina i na wszchód od lasu elfów)
- rzadzi tu najwyższy kapłan Baldera, jego słowo jest tu prawem
- toleruje się tu tylko ludzi, inne rasy przebywające na terenie Teokratu są starannie kontrolowane
- Sojusz z Królestwem Delfina
- Neutralni (skłonności ku nie tolerancji) wobec Państwa Mordheimu
- Wrodzy wobec Kalifatu i Elfów, ponieważ są oni głównie odpowiedzialni za stworzenie bariery i przeszkodzenie Ludziom w podziwianiu Bóstw podczs walki
- Panteon Asgardzki
- utrzymują się z rolnictwa
- NIE TOLERUJE się tu magii mistycznej

3)Połączone Kalifaty Południa (lewy dolny róg, na zachód od Mordheimu, na wschód od Delfina)
- władcą jest Kalif Południa, tytuł ten jest przypada najbardziej utalentowanemu arcymagowi kalifatu, ustala się to podczas głosowania co 5 lat
- ludzie (70%), orkowie (cywilizowani) i pół orkowie (15%), pól- elfy i elfy (5%) reszta to mieszanina całej reszty ras
- Sojusz z Elfami
- Dobre stosunki z Państwem Mordheimu
- Neutralni wobec Królestwa Delfina
- Wrodzy wobec Teokratu Asgardu
- wyznaje się tu Apopisa, Sobeka, Seta i ci bardziej neutralnie nastawieni do świata Tota
- utrzymują się z rolnictwa i z handlu magicznymi przedmiotami
- znajduje się tu największa szkoła magii w obrębie bariery (Al-Berun)
- tam gdzie żerował Tarrasque została tylko pustynia

4)Las Elfów (zgadnijcie gdzie)
- o Elfach praktycznie nie wiadomo nic
- jedyny kontakt jaki utrzymują ze światem ma miejsce w mieście Mistrel
- o strukturach władzy nie wiadomo nic tak samo jak o tym czy wierzą w jakiś bogów
- do lasu są wpuszczane bardzo rzadko inne rasy
- nie słyszano o nikim kto by obszedł las
- krąża plotki, że pojawiają tam się drowy
- Elfy są neutralne wobec wszystkich

5)Państwo Mordheim (prawy dolny róg)
- rządzi nim rada starszych, składa się ona z przedstawiciela każdej myślącej rasy w Państwie: Krasnolud, Gnom, Ork, Goblin, Niziołek
- Krasnoludy (35%), Gnomy i Niziołki (20%), Orki i Gobliny (25%), inne mieszanki rasowe (Krasnolud ojciec matka ork itp.) (19%) Ludzie (1%)
- Dobre stosunki z wszystkimi poza Teokratem
- Teokrat neutralny z naciskiem na złe stosunki ale handlują ze sobą
- utrzymują sie z kowalstwa, metalurgi i górnictwa
- wolność wyznania - nie ma narzuconej wiary państwowej
- Państwo Mordheimu broni się przed atakami barbarzyńskich orków i goblinów oraz Duergarów z gór południa

6)Uri (gospoda pośrodku mapy)
- jest to teren neutralny
- właścicielem jest Gordon, człowiek Łotrzyk
- cała droga od Królestwa Delfina do Uri jest obstawiona przez najemników wynajętych przez Gordona

Ps. Dzięki dla Anfa za przejrzenie i mapa jest w galerii w razie czego


"JESZCZE RAZ NADEPNIESZ NA TE POZIOMKI, A ZASADZĘ CI TAKIEGO KOPA W DUPĘ, ŻE WYLECISZ Z ATMOSFERY, KTÓRA NIE ZDĄŻY CIĘ SPALIĆ, MINIESZ STACJĘ ORBITAL, WPADNIESZ NA ŚWIAT DYSKU I JESZCZE ZDĄŻYSZ ZA KRAWĘDŹ SPAŚĆ, AŻ CIĘ KTOŚ W KOŃCU W NILFGARDZIE ODNAJDZIE!"

Offline

 

#4 2009-08-25 21:55:54

Janush

Goblin

7790640
Skąd: Nora cioci
Zarejestrowany: 2008-12-19
Posty: 112
Punktów :   

Re: Ardea- świat po Ragnaroku

Bóstwa na razie imiona tylko i charakter.
a)Asgardzi
-Balder Neutralny Dobry
-Hodur Praworządny Neutralny
-Modi Chaotyczny Dobry
-Magni Chaotyczny Neutralny
-Wali Praworządny Dobry
-Widar Neutralny
b)Bogowie Kalifatu
-Set Chaotyczny Zły
-Apopis Neutralny Zły
-Sobek Praworządny Zły
-Tot Neutralny
c)dodatkowo niektóre krasnolud wyznają Moradina, niziołki Yondalle, gnomy Garla, a orkowie i gobliny Grummsha
Ps.jak by można zmienić nazwę wątku na Ardea byłbym wdzięczny


"JESZCZE RAZ NADEPNIESZ NA TE POZIOMKI, A ZASADZĘ CI TAKIEGO KOPA W DUPĘ, ŻE WYLECISZ Z ATMOSFERY, KTÓRA NIE ZDĄŻY CIĘ SPALIĆ, MINIESZ STACJĘ ORBITAL, WPADNIESZ NA ŚWIAT DYSKU I JESZCZE ZDĄŻYSZ ZA KRAWĘDŹ SPAŚĆ, AŻ CIĘ KTOŚ W KOŃCU W NILFGARDZIE ODNAJDZIE!"

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.berlin-hotel.pl Ciechocinek spa weekend